بهترین پماد برای درمان پسوریازیس

پسوریازیس یکی از بیماری‌های پوستی پیچیده است که با ظاهر غیرطبیعی و عوارض جانبی مانند  خارش و درد همراه است.
این بیماری معمولاً با قرمزی پوست، پوسته‌ پوسته شدن و خشکی آغاز می‌شود و به ضایعات ملتهب ومتورم تبدیل می شود.
این علائم می‌توانند نه تنها جسم را تحت تأثیر قرار دهند، بلکه روحیه و اعتماد به نفس را نیز تضعیف کنند.
پسوریازیس یک معمای پوستی است، اما علت دقیق آن هنوز کاملاً مشخص نیست. اما چندین عامل می‌توانند نقش در بروز آن ایفا کنند:
مطالعات نشان داده‌اند که ژنتیک می‌تواند نقش مهمی در ابتلا به پسوریازیس داشته باشد. اگر یکی از والدین شما پسوریازیس داشته باشد، شانس ابتلا به این بیماری برای شما بالاتر است.
اختلالات در سیستم ایمنی بدن می‌توانند باعث بروز پسوریازیس شوند. بدن ممکن است به اشتباه به سلول‌های پوستی سالم خود حمله کند و باعث ایجاد ضایعات پسوریازیسی شود.
عواملی مانند استرس، زخم، عفونت‌های حاد، مصرف الکل و دخانیات می‌توانند پسوریازیس را تشدید کنند یا آن را فعال کنند.
با اینکه پسوریازیس ممکن است مرموز باشد،اما غیر قابل درمان نیست.
از روش‌های درمانی مانند کرم‌ها و درمان‌های لیزری گرفته تا تغییرات در روند زندگی و تغذیه.
با ما همراه باشید تا بیشتر با این بیماری و راه های درمان آن آشنا شوید.
مشاورین ما در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران  به هرگونه سوال و ابهامات شما، درباره بیماری پسوریازیس به صورت رایگان پاسخ میدهند.

راه های تشخیص بیماری پسوریازیس

آیا به دنبال راه‌حلی برای حل این معمای پوستی هستید؟ روش‌های تشخیص پسوریازیس می‌توانند شما را به سمت پاسخ ببرند:

معاینه فیزیکی

گاهی اوقات، تنها کافی است که یک پزشک به پوست شما نگاه کند تا پسوریازیس را تشخیص دهد. با مشاهده ظاهر قرمز و ملتهب، پوست خشک و پوسته‌ پوسته ، ضایعات پوستی و ناخن‌های آسیب‌دیده، ممکن است پزشک به سرعت به تشخیص پسوریازیس برسد.

آزمایش‌ خونی

نشانه هایی که در خون ظاهر میشود، می‌تواند به تشخیص پسوریازیس کمک کند. آزمایش‌ خون می‌توانند سطح سیتوکین‌ها را که در التهاب نقش دارند، ارزیابی کنند و از این طریق این بیماری را شناسایی کند.

بیوپسی

در مواردی که تشخیص با معاینه فیزیکی و آزمایش‌های خون مشخص نیست، بیوپسی انجام می  شود. این فرآیند شامل برداشتن نمونه کوچکی از پوست آلوده برای بررسی زیر میکروسکوپ است.

تونوگرافی

با استفاده از تونوگرافی، پزشک می‌تواند عمق ضایعات پوستی را ارزیابی کند و نقاط آسیب‌دیده را شناسایی کند. این روش در مواردی که نیاز به تصویربرداری دقیق‌تر است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آزمایش‌های پوستی خاص

پسوریازیس-کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی زعفرانیه

برخی آزمایش‌های خاص مانند تست‌های کشت باکتری و قارچ، می‌توانند به تشخیص عفونت‌های مرتبط با پسوریازیس کمک کنند و در تعیین روش‌های درمانی مناسب،موثر باشند.
مشاورین ما در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران به هرگونه سوال و ابهامات شما، درباره پسوریازیس به صورت رایگان پاسخ میدهند.

روش های درمان پسوریازیس

استفاده از کرم‌ها و پمادها:

با استفاده از کرم‌ها و پمادهای مرطوب‌کننده وضد التهاب ، می‌توانید علائم پسوریازیس را کنترل کنید.

استفاده از مواد طبیعی:

قهوه، بیدمشک و گلیسرین به عنوان درمان‌های مؤثر برای کنترل ضایعات پوستی در پسوریازیس عمل می کنند.

استفاده از درمان‌های لیزری:

با انواع مختلفی از درمان‌های نوری مانند فتوتراپی، می‌توانید بهبود قابل توجهی در علائم پسوریازیس داشته باشید. این درمان‌ها به ویژه برای موارد شدید توصیه می‌شوند.

استفاده از داروها:

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای خوراکی یا تزریقی را تجویز کند تا علائم پسوریازیس را کنترل کند و به بهبود پوست کمک کند.

درمان‌ با طب سنتی:

روش‌های طب سنتی مانند طب ایرانی، طب چینی و طب هندی می‌توانند به عنوان درمان‌های مکمل در کنار روش‌های درمانی مدرن برای کنترل پسوریازیس مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین پماد یا کرم برای درمان بیماری پسوریازیس

انتخاب بهترین پماد یا کرم برای درمان پسوریازیس به نوع و شدت بیماریو واکنش بدن به مواد مختلف بستگی دارد. اما به طور کلی ، تعدادی از پمادها و کرم‌ها برای کنترل علائم پسوریازیس، بسیار مؤثر بوده‌اند.

برخی از این  پمادها و کرم‌ها عبارتند از:

1. پماد‌های کورتیکواستروئیدی:
این نوع پمادها علاوه بر کاهش التهاب، قرمزی و خارش،  باعث نازک شدن پوست نیز می شوند و معمولاً برای درمان بخش‌های کوچک و محدود از پسوریازیس توصیه می‌شوند.
2. پماد‌های آنتی‌فونگال (ضد قارچ):
اگر پسوریازیس با عفونت قارچی همراه باشد، پمادهای ضد قارچ ممکن است موثر باشند. این پمادها معمولاً برای استفاده در مواردی که عفونت قارچی موجود است توصیه می‌شوند.
3. پماد‌های ضد التهاب:
برخی پمادها و کرم‌های ضد التهاب می‌توانند به کاهش التهاب و خارش کمک کنند.
4. پماد‌های ضد قرمزی (Emollients):
این نوع پمادها معمولاً حاوی روغن‌ها و مواد مرطوب‌کننده هستند که به آبرسانی پوست کمک می‌کنند و می‌توانند به کاهش خشکی و پوسته‌ پوسته شدن، کمک کنند.
5. پماد‌های ترکیبی:
برخی از پمادها دارای ترکیبات مختلفی از مواد مختلف مانند کورتیکواستروئیدها، ضد قارچ‌ها، ضد قرمزی و… هستند که به صورت ترکیبی عمل کرده و علائم مختلف پسوریازیس را کنترل می‌کنند.
قبل از استفاده از هر گونه پماد یا کرم، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه برای شما را تعیین کند، زیرا ممکن است نیاز به ترکیب درمانی یا راهکارهای دیگر داشته باشید.
همچنین اطمینان حاصل کنید که همه موادی که بر روی پوستتان استفاده می‌کنید، با بدن شما سازگاری داشته باشند.

پسوریازیس-کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی زعفرانیه

البته، سوالات متداولی که مردم درباره پسوریازیس در گوگل سرچ می‌کنند عبارتند از:

1. پسوریازیس چیست؟
– پسوریازیس یک بیماری پوستی است که با ضایعات قرمز، پوسته‌ پوسته شدن و خشکی پوست همراه است.
2. پسوریازیس چه علتی دارد؟
– علت دقیق پسوریازیس هنوز مشخص نیست، اما عوامل ژنتیکی، سیستم ایمنی، و عوامل محیطی می‌توانند نقش داشته باشند.
3. چگونه پسوریازیس را تشخیص دهیم؟
– تشخیص پسوریازیس  با آزمایش‌های خون، بیوپسی و تصاویر تونوگرافی انجام می‌شود.
4. چگونه می‌توان پسوریازیس را درمان کرد؟
– درمان پسوریازیس شامل استفاده از پمادها و کرم‌های مرطوب‌کننده، کورتیکواستروئیدها، آنتی‌فونگال‌ها و درمان‌های لیزری است.
7. آیا پسوریازیس به طور کامل قابل درمان است؟
– پسوریازیس معمولاً قابل درمان است، اما ممکن است به دلیل خصوصیات هر فرد و شدت بیماری، نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد.

هایفو تراپی پوست و پلک

مراقبت های بعد از پلاسما جت

روش هایفوتراپی پوست

نتیجه گیری

پسوریازیس یک بیماری پوستی پیچیده است. این بیماری می‌تواند تأثیرات جسمانی و روانی مهمی داشته باشد، اما با درمان‌های مناسب می‌توان آن را کنترل کرد و علائم آن را کاهش داد.
استفاده از پمادها و کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد التهاب و دیگر درمان‌ها می‌تواند به بهبود علائم بسیار کمک کند.
همچنین مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب برای درمان پسوریازیس برای شما تعیین شود.
با رژیم‌های غذایی مناسب و کاهش عوامل تحریک‌کننده، می‌توانید کنترل بهتری بر روی این بیماری داشته باشید و به رفع علائم آن کمک کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

تلگرام

گپ

سروش

ایتا

روبیکا

نماشا

یوتیوب

آپارات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بهترین جراح پروتز سینه در تهران
بهترین پماد برای درمان پسوریازیس
آیا کرم کوچک کننده بینی واقعیت دارد؟
انواع هایلایت مو
تزریق آبرسانی به لب