راز زیبایی پوست چیست؟

راز زیبایی پوست چیست؟

راز زیبایی پوست چیست؟

در طی ادوار تاریخی انسان همیشه به دنبال زیبایی و کسب آن به روش­های مختلفی بوده است. با توجه به این موضوع که پوست انسان یکی از تاثیر گذارترین موارد زیبایی در فرد می­ شود رسیدگی و مراقبت پوست و اصولی از آن بسیار حائز اهمیت است به یاد داشته باشید که مراجعه به یک متخصص پوست و مو می­تواند شما را در داشتن پوستی سالم و زیبا یاری نماید. اما نکات و توصیه­هایی در باب روش زندگی هستند که می­توانند تاثیر به سزایی در رابطه با زیبا و سالم بودن پوست صورت و بدن داشته باشند.در ادامه مطلب در سایت کلینیک تخصصی و زیبایی زعفرانیه راجع به راز زیبایی پوست توضیحاتی داده می­شود که می­توانند به افراد در این راه کمک کننده باشند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران

راز زیبایی پوست چیست؟

راز زیبایی پوست چیست؟ سوال پر تکراری است که ذهن بسیاری از افراد را برای دستیابی به پوستی زیبا درگیر کرده است. پوست صورت یکی از نواحی بزرگ بدن است که همیشه در مقابل هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد، توجه ویژه به سلامت و بهداشت آن هم بسیار مهم و اساسی می­باشد. به جهت اینکه به راز زیبایی پوست، دست پیدا کنید و پوست سالم و با طراوتی داشته باشید توصیه ­هایی در این مقاله در سایت کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه آورده شده است که رعایت کردن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما یاری می­نماید.

 

10 مور­د از بایدها و نبایدهای راز زیبایی پوست صورت

  • قانون طلایی:

یکی از موارد راز زیبایی پوست این است که اطمینان پیدا کنید که همیشه آرایش خود را قبل از به خواب رفتن پاک کنید پوست، نیاز به تنفس دارد و مواد آرایشی مانع از انجام صحیح آن می­شود، و منافذ پوست را کاملا میبندد. چنانچه به مواد آرایش پاک کن دسترسی ندارید فقط روغن زیتون را روی یک پد کتانی یا پنبه­ای بمالید و به این صورت روغن را بر روی پوست صورت خود به آرامی ماساژ بدهید، تا مواد آرایشی و آلودگی­ها را کاملا از روی پوست خود پاک کنید.

انجام لایه برداری پوست را اصلا از یاد نبرید. حتی الامکان یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری نمایید تا لایه­های پوست مرده کاملا از بین بروند. اطمینان پیدا کنید که پوست شما نشان می­دهد سالم­تر و روشن­تر شده است، شما می­توانید از ماسک پودر گردو و ماست ، جهت ایجاد شفافیت در پوست استفاده کنید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • خورشید و پوست:

از دیگر موارد راز زیبایی پوست این است که از کرم ضد آفتاب با SPF دست کم 15، که از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می­کند، مصرف کنید. به دلیل اینکه نور آفتاب باعث به وجود آمدن چین و چروک، انواع لکه­های پوستی و سایر معضلات پوستی می­شود، شما باید از پوست خود در برابر خورشید کاملا محافظت نمایید. اطمینان پیدا کنید که برچسب “noncomedogenic” یا “nonacnegenic” حتما روی کرم ضد آفتاب باشد زیرا منافذ پوست را نمی­بندد.

در هر وضعیت و شرایطی که بودید از کرم ضد آفتاب مصرف کنید، چه در هوای بارانی چه هوای سرد. اگر به طرف ساحل یا در نواحی سطوح منعکس کننده­ی نور مانند برف یا یخ می­روید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30، پوشش دهید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • تغذیه­ شما چیست؟

یکی از موارد راز زیبایی پوست این است که به یاد داشته باشید یک رژیم غذایی شامل میوه­ های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین­ها داشته باشید. رژیم غذایی که شامل ویتامین C و چربی کم و قند هست، رنگ پوست را پررنگ می­نماید یک رژیم غذایی کم قند را برنامه ریزی کنید، که بتواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، در اینصورت پوست به سلول­ها اجازه می­دهد، تعادل سالم را حفظ نمایند.

غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده استفاده نکنید و به جای آن از مواد غذایی نظیر برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده نمایید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • تعریق:

یکی از موارد راز زیبایی پوست این است که برنامه ورزشی منظم و مداوم انجام بدهید، انجام کارهایی مانند دویدن و یوگا، گردش خون لازم را به بدن شما در جریان می­اندازد و همچنین پروسه­ی پاکسازی بدن شما را سرعت می­دهد بعد از انجام ورزش، متوجه شادابی پوست خود خواهید شد.

انجام مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرینات ورزشی را از دست ندهید، قبل از آن، از یک تونر جهت کاهش تولید روغن در پوست مصرف کنید بعد از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون مصرف کنید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • خواب:

یکی از موارد راز زیبایی پوست این است که سعی نمایید هر شب حداقل به میزان 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه لازم استراحت نکنید ، پوست هم خسته می شود  و شادابی و طراوت خود را از دست می­دهد. شما همچنین، می توانید عسل را روی پوست صورت خود به تعداد دو بار یا سه بار در هفته بمالید، تا به صورت طبیعی پوست خود را تسکین دهید.

قبل از خوابیدن حتما، صورت خود را بشویید، پیشنهاد دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست “برای پوست خشک، از تمیز کننده­های خفیف غیر الکلی مصرف نمایید. میزان زیادی مرطوب کننده، مصرف کنید و از شستن پوست با آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می­نماید.” برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • آب درمانی:

یکی از موارد راز زیبایی پوست این است که آبرسانی به بدن بسیار حائز اهمیت است، حتما روزانه مقدار زیادی آب بنوشید، نوشیدن حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه­ها و سبزیجات آبدار استفاده کنید، میوه­هایی نظیر هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ. ”

همچنین نوشیدن گلاب را از یاد نبرید. این کار، کمک می­نماید تا پف چشم در هنگام صبح از بین برود، وpH  بدن را متعادل می­سازد.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

چند روش کاربردی جهت پاکسازی و زیبایی پوست صورت

  • درمان آکنه:

پوست صورت خود را با آب کمی گرم، به تعداد سه بار در طول روز شستشو بدهید و به آهستگی صورت خود را با حرکات دایره وار ماساژ بدهید، اطمینان پیدا کنید که، پاک کننده­ی پوست حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید می­باشد بعد از پاکسازی، پوست را خشک نموده و از یک لوسیون پوستی که شامل پراکسید بنزوئیل است مصرف کنید که اثری ضد باکتری دارا می­باشد.

به جوش­های خود اصلا دست نزنید، زیرا سبب تورم، قرمزی و حتی زخم می­تواند بشود، اگر احساس می­کنید ممکن است جوش بزنید منطقه را فقط با گلاب تمیز کرده و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت زمان 10 دقیقه روی آن ناحیه قرار بدهید. همچنین، اگر عینک آفتابی یا طبی استفاده می­کنید، اطمینان یابید که آن­ها را به مرتبا تمیز می­کنید، تا چربی باعث مسدود شدن منافذ پوستتان نشود. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • اسکراب­کردن:

مصرف اسکراب­ها جهت تغذیه پوست و یاری به آن، برای تنفس بهتر ضروری است ولی این را در نظر داشته باشید که مصرف غیر استاندارد و زیاد از حد اسکراب می­تواند مشکلاتی برای پوست از جمله پیری پوست به همراه داشته باشد پس باید در مصرف آن دقت لازم را به عمل اورید و حتما با پزشک متخصص پوست در این زمینه مشورت بفرمایید.

از روش سودارشان کریا جهت زیبایی پوست خود استفاده کنید. این روش راحت است فقط تنفس درست می­تواند شما را از لکه­ها و جوش­های آزار دهنده در سطح پوست خلاص کند. ندی گورجا، در هنر زندگی، می­گوید:”سودارزان کریا، یک تکنیک نفس کشیدن است که ریتم­های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ می­نماید؛ این روش، یاری می­کند تا استرس و اضطراب از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت می­باشد.”

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • اسپای روزانه:

یک برنامه منظم و مداوم مراقبت از پوست داشته باشید “برای پوست خشک، می­توانید از ماسک گیلاس تازه استفاده نمایید قبل از خوابیدن، آن را روی پوست صورت بمالید. و بعد از 15 دقیقه آن را شستشو دهید. ”

از یاد نبرید که، پوست صورت خود را ماساژ اصولی بدهید. ماساژ دادن ملایم صورت با روغن مخصوص می­تواند بی­نظیر باشد؛ بسته به نوع پوست، روغن­هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را گزینش نمایید، زیرا این روغن­ها حاوی مواد مغذی عالی هستند که به داشتن پوست درخشان کمک می­نمایند همچنین مطلوب است از موسیقی مورد علاقه خود جهت همراهی در تسکین استفاده کنید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  • عادت­های سالم:

یکی از موارد راز زیبایی پوست این است که زمان خود را آزاد نمایید و سعی کنید تا حداکثر فشار را حذف کنید، داشتن استرس موجب تولید کورتیزول و هورمون­های دیگر می­شود و پوست را به تولید چربی بیشتر تشویق می­نماید. تمرینات تکنیک­های مدیریت زمان و استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن می­تواند در بدست آوردن آرامش بیشتر و دوری از استرس کمک کننده باشد.

فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده نگیرید، فقط به مدت 5 دقیقه در طول روز، چند تمرین صورت انجام بدهید؛ از تمریناتی که در یوگا وجود دارد استفاده نمایید. این عضلات، پوست را قوی­تر می­نمایند.

زیبایی پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه – زیبایی پوست

ایجاد لبخندی زیبا

با اینکه انرژی و زمان زیادی را صرف ظاهر خود می­نماییم، از یاد می­بریم که شادی درونی­مان را بروز دهیم “نگه داشتن یک لبخند بر روی صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست یاری می­نماید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

 

7 توصیه که در دستیابی به راز زیبایی پوست صورت معجزه می­کند:

  1. وقتی می­خواهید به بیرون از خانه بروید حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

تکرار مجدد این گزینه مطمئنا دلیلی دارد، نکته­ای که متخصصان پوست و زیبایی به صورت مداوم به آن اشاره می­نمایند. مصرف کرم ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمامی فصول سال می­تابد در نتیجه مصرف کرم ضد آفتاب نیز حائز اهمیت است ، از یاد نبرید که اس پی اف کرم ضد آفتاب را برمبنای رنگ پوست و پیشنهاد پزشک متخصص گزینش کنید. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  1. مواد غذایی با میزان قند کم مصرف کنید

قند خون بالا سبب کاهش کلاژن پوست و افزایش میزان چین وچروک آن می­شود. افزایش قند خون همچنین منجر به عفونت قارچی پوست می­گردد و بثورات پوستی در ناحیه زیرسینه­ها، کشاله ران و حتی صورت پدیدار می­شود.

  1. شناسایی جنس و نوع پوست خود

این نکته­ای است بسیار اساسی و حائز اهمیت که در صورت توجه ننمودن به آن می­توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در شرایط خطرناکی قرار بدهید؛ اگر پوست شما چربی فراوانی دارد ، از لوسیون­های بدون چربی مصرف کنید تا منافذ پوست تان مسدود نشوند. چنانچه پوست شما زیاد از حد خشک است، از کرم­های چرب استفاده نمایید.

  1. به هیچ وجه سیگار نکشید

استعمال دخانیات نظیر سیگار سبب آسیب به پوست می­شود و می­تواند پوست شما را به مدت 10 سال یا حتی بیشتر، به پیری نزدیک کند. رادیکال­های آزاد در سیگاری­ها، به قسمت کلاژن و بافت­های الاستیک پوست حمله می­نمایند و پوست را نازک­تر، ضعیف­تر و بیشتر مستعد ابتلا به خطوط و چین وچروک می­نماید.

  1. مراجعه به پزشک متخصص پوست

دست کم سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه فرمایید با این کار می­توانید معضلات پوستی خود را بهتر و سریعتر مورد درمان قرار دهید.

  1. توجه به تاریخ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی

توجه داشته باشید که اگر بعد از مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدید، آنها را سریعا دور بیندازید و ازمصرف مجدد آن به هر دلیلی خودداری کنید. بر مبنای نظر متخصصان پوست لوازم آرایشی را نباید بیشتر از مدت زمان سه ماه نگه داشت. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

  1. به بهداشت بیشتر پوست خود اهمیت بدهید

اگر بیرون از خانه رفت و آمد دارید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گرد و خاک روی پوست شما جای می­گیرد. در این وضعیت مواد آرایشی نیز به آلودگی­های قبلی اضافه شده و اگر که قبل از خواب صورت­تان را شستشو ندهید، وقتی که سرتان را روی بالش می­گذارید، همه­ی این آلودگی­ها به سطح بالش­تان منتقل می­شود و منافذ پوست شما را مسدود می­نماید، در نتیجه پوست دیگر نمی­تواند تنفس کند و جوش و سایر معضلات پوستی بر روی پوست شما پدیدار می­شوند. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران

نتیجه گیری

برای دستیابی به راز زیبایی پوست فقط مراجعه کردن به مطب پزشک متخصص پوست و مو کافی نیست یعنی باید علاوه بر درمان و توصیه­ های پزشک متخصص پوست سبک زندگی خود را نیز تغییر بدهید. به این معنا که برای مثال طبق مواردی که در متن بالا گفته شد داشتن برنامه­ خواب لازم و کافی، داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، داشتن برنامه­  ورزشی منظم و مداوم، مصرف روزانه­ مقدار لازم آب، مصرف کرم­های ضد آفتاب مناسب در تمام فصول سال و داشتن کلیه­ عادت­های سالم همچنین دوری از عادت­های ناسالم مانند استعمال دخانیات و سیگار، نشستن صورت به صورت روزانه و البته قبل از خواب و…می­تواند در دستیابی به داشتن پوستی سالم و زیبا بسیار موثر واقع شود. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که راز زیبایی پوست چیست؟ و اطلاعاتی از این قبیل در این زمینه، می­توانید به واسطه­ی روش­های ارتباطی در پایان همین متن با کلینیک بین المللی تخصصی و زیبایی زعفرانیه ارتباط بگیرید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

میکرودرم آبریژن روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست صورت با لیزر آر اف فرکشنال (RF Fractional)

راهکار های خانگی درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ و ماسک

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017145

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 19 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/cliniczafaraniyeh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://cliniczafaranieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://cliniczafaranieh.ir/y5no

لینک آپارات: https://aparat.com/v/6A7kX

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/WTzvtIbe

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک: https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/bvG59uoir58

تلگرام:  https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بهترین جراح پروتز سینه در تهران
بهترین پماد برای درمان پسوریازیس
آیا کرم کوچک کننده بینی واقعیت دارد؟
انواع هایلایت مو
تزریق آبرسانی به لب
دستگاه پاک سازی پوست

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران زعفرانیه
  • 09120043630-02191017145
  • info@ciniczafaranieh.ir