روش های جراحی و لیفت سینه

روش های جراحی و لیفت سینه

روش های جراحی و لیفت سینه

بهبود زیبایی سینه ها می تواند اعتماد به نفس بیشتری را برای افراد به همراه داشته باشد. تصمیم به انجام جراحی پلاستیک کاملا شخصی است، اما آن چه که باید در نظر داشته باشید این است که باید از مقایسه کردن خود با دیگران خودداری کنید. نکته مهم دیگر در خصوص جراحی زیبایی سینه، انتخاب جراح باتجربه در این زمینه، شرکت در جلسات مشاوره و آشنایی با تمام جوانب روند جراحی می باشد.

امروزه انجام جراحی زیبایی سینه با هدف زیبا سازی به یک امر رایج تبدیل شده است. البته در بسیاری از موارد ممکن است فرد بعد از یک دوره بیماری سخت نظیر سرطان پستان، ناچار به انجام این نوع جراحی ها شود. در هر حال، انجام جراحی زیبایی سینه برای همه افراد امکان پذیر است و هر شخص بنا بر هدف خود می تواند یکی از روش های جراحی زیبایی پستان را انتخاب نماید.

انجام جراحی زیبایی سینه ممکن است با هدف کوچک کردن، بزرگ کردن و یا بازسازی سینه ها انجام گیرد. هر یک از این روش های جراحی زیبایی سینه در نهایت منجر به خوش فرم و گرد شدن سینه ها خواهد شد. البته با این شرط که توسط یک پزشک جراح پستان ماهر و مجرب انجام گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع روش های جراحی زیبایی پستان بپردازیم. خواهیم دید که عملکرد هر یک از روش های جراحی زیبایی سینه چگونه است و چطور به خوش فرم و گرد شدن سینه ها کمک می کنند.

متناسب بودن اندازه سینه ها با قسمت های دیگر بدن، بر زیبایی اندام زنانه تاثیر بسزایی دارد. اما در برخی از بانوان اندازه سینه ها بیش از حد کوچک بوده و به نظر می رسد با کمی بزرگ کردن آن ها، بتوان ظاهر بهتری را ایجاد نمود. در نظر داشته باشید که این گونه مسائل می تواند بر اعتماد به نفس افراد و حتی کیفیت زندگی آن ها تاثیرگذار باشد. جراحی زیبایی سینه با هدف بزرگ کردن سینه ها گزینه مناسبی برای این گونه افراد محسوب می شود. گاهی ممکن است افراد علاوه بر کوچکی سینه ها با عدم تقارن آن ها نیز مواجه شوند. در چنین شرایطی می توان با جراحی زیبایی سینه این گونه مشکلات ظاهری را رفع نمود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت لیفت سینه در کلینیک زعفرانیه تهران با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران

 انواع جراحی های زیبایی سینه

سه دسته کلی جراحی های زیبایی برای سینه ها انجام می شود که به طور کلی به آنها ماموپلاستی نیز گفته می شود. رایج ترین انواع جراحی زیبایی سینه شامل افزایش سینه، کاهش سینه و بازسازی سینه می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع جراحی های زیبایی سینه بپردازیم.

 

جراحی پروتز سینه

تقویت سینه برای افزایش ظاهر، اندازه و خطوط سینه ها انجام می شود. بیماران ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به انجام ماموپلاستی برای افزایش سینه داشته باشند. در بعضی از بیماران سینه ها به اندازه کافی رشد نکرده و احساس می کنند سینه هایشان خیلی کوچک است. برخی دیگر به دلیل تغییر سینه ها بعد از بارداری تمایل به بزرگ کردن آنها دارند. سایر بیماران نیز از ناهنجاری هایی مانند عدم تقارن اندازه سینه ها رنج می برند و تمایل به یکسان سازی اندازه هر دو سینه دارند.

عمل جراحی زیبایی برای افزایش سینه با استفاده از ایمپلنت انجام می شود که می تواند در زیر عضله سینه یا روی عضله سینه قرار گیرد. برش برای قرار دادن ایمپلنت ایجاد می شود که ممکن است در زیر بغل، آرئولا (ناحیه اطراف نوک سینه ) یا چین پایین سینه باشد. به طور کلی، عمل ماموپلاستی افزایشی از جمله انواع جراحی زیبایی سینه کم تهاجمی است. در مواردی که برش در زیر بغل ایجاد می شود، ممکن است از آندوسکوپ (لوله نازکی با دوربین کوچک و نور) استفاده شود.

ایمپلنت های سینه دارای پوسته از جنس سیلیکون می باشند که به طور کلی دو نوع هستند یا داخل آنها حاوی محلول آب نمک (سالین) است و یا از ژل سیلیکون ساخته شده اند. بیماران با امتحان کردن ایمپلنت های آزمایشی اندازه دلخواه خود را تعیین می کنند. در حال حاضر، ایمپلنت های سالین نسبت به ایمپلنت های حاوی ژل سیلیکون دارای مزایای بیشتر و عوارض کمتری هستند و به همین دلیل استفاده از آنها رواج بیشتری دارد.

جراحی پروتز سینه، شامل قرارگیری پروتز (ایمپلنت) داخل بافت سینه و یا تزریق چربی به سینه می باشد که با هدف افزایش سایز و اندازه سینه ها انجام می شود. این روش جراحی عمدتا در خانم هایی انجام می شود که بعد از بارداری و یا کاهش وزن از حجم سینه های شان کاسته شده است و خواهان سینه های گرد و توپر هستند. این روش جراحی هم چنین به بهبود تقارن سینه ها نیز کمک خواهد کرد.

 

مشاوره قبل از لیفت سینه

یکی از مهم ترین مواردی که باید قبل از جراحی باید به آن توجه داشت مشاوره پیش از لیفت سینه می باشد . پزشک به بررسی دقیق سینه ها پرداخته و به اندازه گیری نوک سینه و موقعیت سینه می پردازد. در این جلسه فرد انتظارات خود را از جراحی با جراح پلاستیک درمیان می گذارد. در صورتی که فرد بالای ۳۵ سال را داشته باشد پزشک دستور به انجام ماموگرافی می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران کلینیک زیبایی زعفرانیه تماس حاصل فرمایید.

 

انواع جراحی سینه

جراحی سینه

جراحی سینه با هدف افزایش یا کاهش سینه انجام می شود که شامل موارد ذیل می باشد :

  • پروتز سینه
  • لیفت سینه
  • کوچک کردن سینه
  • جراحی بزرگ کردن سینه

جراحی زیبایی سینه، از پرطرفدارترین عمل های زیبایی می باشد. جراحی بزرگ کردن سینه یکی از آن ها می باشد. افرادی که دارای سینه کوچک هستند یا دارای حجم کمی از بافت در سینه می باشند برای این عمل مناسب می باشند. در این عمل از انواع پروتز و یا تزریق چربی برای افزایش اندازه آن استفاده میشود.  این روش می تواند حجم سینه را پس از کاهش وزن یا بارداری بازگرداند. با این جراحی اندازه سینه به صورت طبیعی و متناسب با سایر اندام های بدن بزرگ می شود.

لیفت سینه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه – لیفت سینه

روش های جراحی بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه که با نام جراحی سینه ماموپلاستی شناخته می شود چربی از بخش دیگری از بدن بیمار ( شکم ، ران پا)  برای افزایش حجم سینه استفاده می شودو در قسمتهایی از سینه تزریق می شود

یکی دیگر از روش های بزرگ کردن سینه، قرار دادن پروتز در بافتهای سینه می باشد . این روش که بیشتر برای زیبایی می باشد اما برای ترمیم بافت های سینه که دچار آسیب شده اند یا بعد از ماستکتومی نیز استفاده می شود. این روش باعث افزایش حجم سینه می شود که در برخی موارد منجر به سفت شدن بافتهای سینه می شود. پروتز سینه را می توان همزمان با لیفت سینه انجام داد .

 

مراحل جراحی بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه شامل مراحل زیر است:

مرحله ۱ – بیهوشی

با توجه به شرایط بیمار و تشخیص جراح پلاستیک از داروی آرامبخشی وریدی یا بیهوشی عمومی استفاده می شود. پزشک از بهترین گزینه برای درمان استفاده می کند.

مرحله ۲ – برش

برش ها در ناحیه های مناسب زده می شود که کمتر برای سایرین قابل مشاهده باشد .بیمار و جراح در مورد محل های برش برای نتیجه مطلوب مشورت خواهد کرد. گزینه های برش شامل: در امتداد لبه اریولار (برش پری آپولار)، زیر سینه و در ناحیه زیر بغل

مرحله ۳ – قرار دادن پروتز سینه

پس از برش پروتز در سینه به صورت زیر پوستی قرار می گیرد که شامل موارد ذیل می باشد :

در زیر ماهیچه های جمجمه

بطور مستقیم در پشت بافت های سینه

روش برای قرار دادن پروتز سینه به نوع ایمپلنت، درجه بزرگ شدن مورد نظر، نوع بدن و توصیه های جراح لیفت سینه بستگی دارد.

مرحله ۴ – بخیه برش

شکافهای ایجاد شده از طریق برش هایی که در طول جراحی زده می شود بخیه زده می شود.

ماندن جای بخیه بعد از جراحی بزرگ کردن سینه

با گذشت زمان خطوط برش محو خواهند شد ایجاد اسکار بعد از جراحی بزرگ کردن سینه به  عوامل بسیاری ، از جمله ژنتیک، مراقبت های فرد بعد از عمل بستگی دارد

جراحی کاهش اندازه سینه یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی سینه است و  اغلب در زنانی که سینه بزرگ و سنگین دارند و به دلیل وزن سینه ها ناراحتی قابل توجهی از جمله گردن درد، کمر درد و بی حسی یا ضعف دارند، انجام می شود. در طی این روش، پوست اضافی، چربی و بافت سینه برداشته می شود. این نوع جراحی همچنین ممکن است باعث تغییر در احساس سینه و عدم توانایی در شیردهی شود.

جراحی لیفت سینه با برداشت پوست اضافی و کشیده شدن بافت اطراف سینه همراه است که نتیجه آن لیفت و کشیده شدن سینه به سمت بالا می باشد. از دیگر مزایای این روش جراحی می توان به تغییر فرم و جوانسازی سینه ها اشاره کرد.

در بعضی از زنان، پوست به اندازه کافی مقاوم و محکم نیست که بتواند وزن سینه را تحمل کند و باعث آویزان شدن و افتادگی سینه ها می شود. به این حالت پتوز نیز گفته می شود که در آن به نسبت بافت سینه پوست بیش از حد وجود دارد. برای لیفت دادن به سینه، باید پوست اضافی آن برداشته شود. چندین روش برش برای لیفت سینه استفاده می شود از جمله:

الگوی برش به شکل T معکوس:که به آن الگوی هوشمندانه (wise pattern ) نیز گفته می شود. این برش به شکل لنگر یا حرف T در اطراف سینه و زیر سینه قرار دارد.

لجور (LeJeour ) که در آن برش دور آرئول و به سمت پایین می رود.

دونات یا نیمه آرئولار که این برش فقط در اطراف آرئولار انجام می شود.

جراحی لیفت سینه درجاتی از اسکارهای دائمی به جای می گذارد که به نوع روش و مراقبت های بعد از عمل بستگی دارد.

 

کوچک کردن سینه در خانم ها

خانم هایی که سینه های بزرگی دارند، اغلب با مشکلات پزشکی متعددی مانند پستان درد، گردن درد و یا بی حس شدن دست ها و انگشت ها روبرو می شوند، چرا که سنگینی سینه ها به این نواحی وارد می شود.

این روند جراحی کوچک‌کردن سینه‌ها (ماموپلاستی)، با برداشت چربی اضافی، بافت غده ای و پوست از روی سینه، به کوچک تر شدن و خوش فرم شدن سینه ها کمک می کند.

 

لیفت سینه در کلینیک زعفرانیه

سینه ها دائما تحت تاثیر نیروی جاذبه زمین قرار دارند و همین مساله باعث می شود که با کمی افزایش وزن ویا تغییر در سایز دچار افتادگی شود. عواملی مانند سنگین بودن سینه ویا فرم افتاده آن در تغییر حالت و افتادگی سینه ها نقش مهمی دارند که باعث می شود علاوه بر این عارضه سینه ها دچار بدفرمی و تغییر حالت نیز بشوند. امروزه جراحی لیفت سینه کمک بزرگی در از بین بردن افتادگی سینه ها دارد که می تواند تاثیرات ناشی از افزایش وزن و یا چاقی در سینه ها را اصلاح نماید. این جراحی که با بالاکشیدن سینه های افتاده همراه است فرم و اندازه ی بسیار ایده آلی را ایجاد می نماید که می تواند در زیبایی اندام و ساختار زیبای سینه تاثیرگذار باشد. همانطور که بیان شد لیفت سینه یا همان ماستوپکسی، از جمله جراحی هایی است که به کشیده شدن سینه ها به سمت بالا و جوانسازی بافت سینه کمک می کند.

جراحی لیفت سینه که در اتاق عمل و با بیهوشی عمومی انجام می شودف نیاز به دستان بهترین جراح لیفت سینه دارد که با دقت و مهارت برش های لازم در دور سینه و هاله ی پستان ایجاد و بافت سینه را به سمت بالا هدایت نماید. فرمی که در زمان جراحی به سینه ها داده می شود باید کاملا طبیعی و زیبا باشد و تا جایی ک امکان دارد سینه ها به سمت بالا لیفت شوند. طی این جراحی برش هایی در اطراف سینه زده می شود و حتی ممکن است که نوک سینه ها نیز برش خورده و مکان آن جا به جا شود . بخیه ها به قدری با ظرافت و هنرمندانه زده می شوند که بعد از جراحی کمترین آثار برش و بخیه های جراحی دیده شود.

جراحی لیفت سینه که در اتاق عمل و با بیهوشی عمومی انجام می شودف نیاز به دستان بهترین جراح لیفت سینه دارد که با دقت و مهارت برش های لازم در دور سینه و هاله ی پستان ایجاد و بافت سینه را به سمت بالا هدایت نماید. فرمی که در زمان جراحی به سینه ها داده می شود باید کاملا طبیعی و زیبا باشد و تا جایی ک امکان دارد سینه ها به سمت بالا لیفت شوند. طی این جراحی برش هایی در اطراف سینه زده می شود و حتی ممکن است که نوک سینه ها نیز برش خورده و مکان آن جا به جا شود . بخیه ها به قدری با ظرافت و هنرمندانه زده می شوند که بعد از جراحی کمترین آثار برش و بخیه های جراحی دیده شود.

 

آشنایی با روش‌های لیفت سینه

توجه کنید که لیفت سینه به تنهایی نمی‌تواند برای تغییر سایز سینه‌ها یا گرد کردن آن‌ها استفاده شود. درصورتی‌که قصد دارید سینه‌های شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شوند باید از روش‌های تغییر بافت سینه‌ها استفاده کنید که معمولا با جراحی انجام می‌شوند. به طور کلی هر فردی که قصد دارد لیفت سینه را انجام دهد، باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و پس از انجام لیفت نیز وزن خود را ثابت نگه دارد. به‌علاوه افرادی که سینه‌هایی آویزان، شل یا افتاده دارند یا سینه‌های آن‌ها به دلایلی فرمی نامتقارن پیدا کرده است نیز کاندید مناسبی برای لیفت سینه هستند.

لیفت سینه با نخ

در این روش از نخ‌های PDO که نخ‌های بخیه قابل‌جذب و سازگار با بدن هستند استفاده می‌شود. پزشک در جلسات معاینه نواحی ورود و خروج نخ‌ها را مشخص کرده و سپس با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و نازکی نخ‌ها را وارد بافت سینه می‌کند. با استفاده از این نخ‌ها سینه به سمت بالا کشیده شده و فرم دلخواه شما در آن ایجاد می‌شود. پس از جذب نخ‌ها اثرات لیفت سینه با نخ از بین می‌رود و شما باید دوباره این کار را تکرار کنید. ازآنجایی‌که این روش از روش‌های موقتی لیفت سینه است، می‌توان آن را برای افراد جوانی که در آینده قصد بارداری دارند، مناسب دانست.

درواقع باید گفت که اثرات این روش یک تا دو سال ماندگاری خواهند داشت. اما مزیت اصلی آن این است که شما دیگر نگران اثرات داروهای بیهوشی یا جراحی نخواهید بود. همچنین پس از لیفت سینه با نخ می‌توانید نتایج کاملا واضح خواهد بود و شما می‌توانید بدون نیاز به استراحت یا بستری شدن در خانه فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. البته باید توجه کنید که مدتی از انجام فعالیت‌های سنگین دوری کنید.

لیفت سینه با CACI

این روش قبلا به عنوان روشی درمانی در آسیب‌های عضلانی استفاده می‌شد. اما اکنون می‌توان آن را برای لیفت سینه‌ها نیز به کار گرفت. در این روش با دستگاهی دستی پالس‌های برقی به سمت سینه شما ارسال می‌شود. این پالس‌ها با ایجاد شوک‌های جزئی در بافت‌های سینه باعث بالا رفتن آن‌ها و صاف‌تر شدن سینه‌ها می‌شوند. میزان تاثیرگذاری این روش به فرکانس موج ارسالی و نوع پوست شما بستگی دارد. به‌علاوه برای انجام آن به بیش از یک جلسه نیاز است که پزشک با توجه به میزان افتادگی و وضعیت شما جلسات را بافاصله‌های مشخصی تکرار خواهد کرد.

لیفت سینه با طب سوزنی

افرادی که دارای افتادگی‌های خفیف در سینه‌های خود هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش را می‌توان یکی از طولانی‌ترین روش‌های لیفت سینه دانست. برای لیفت سینه‌ها با طب سورنی به ۱۵ تا ۴۵ جلسه درمانی نیاز دارید. این جلسات در ابتدای کار بافاصله‌های یکی دو روزه برگزار می‌شوند و پس از آن فاصله جلسات بیشتر می‌شود تا نتایج ماندگارتر شوند. نتایج این روش معمولا طولانی است اما نمی‌توان آن را دائمی دانست. اما باید گفت که این روش یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای لیفت سینه است.

 

آمادگی برای لیفت سینه

  • اطمینان از سلامت کامل بدن خود داشته باشید .
  • در صورت سیگار کشیدن آن را ترک کرده یا کم کنید .
  • برای باداری یا شیر دهی برنامه ای نداشته باشید.
  • وزن خود را ثابت نگه دارید.
  • لیفت سینه با دستگاه
  • مزایای لیفت سینه با دستگاه
  • هیچ برشی در سینه ایجاد نمی کند بنابراین امکان ایجاد اسکار در سینه وجود ندارد.
  • شکل و فرم زیبایی به سینه می دهد.
  • از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می کند.

 

روش بزرگ کردن سینه ها با استفاده از ایمپلنت سینه

یکی از روش های جراحی زیبایی پستان برای بزرگ کردن سینه ها استفاده از ایمپلنت سینه است. این ایمپلنت ها در زیر یا روی عضله قفسه سینه قرار می گیرند و برجستگی پستان ها را افزایش می دهند. افرادی که قصد انجام جراحی بزرگ کردن سینه را دارند می توانند پیش از انجام عمل، به کمک پروتز های از قبل باز شده و نمونه، سایز مورد نظر خود را مشخص کنند.

 

انواع ایمپلنت سینه کدام اند؟

ایمپلنت هایی که در جراحی زیبایی پستان برای بزرگ کردن سینه ها مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند. برخی از این ایمپلنت ها عبارت اند از ایمپلنت هایی که با محلول آب نمک پر شده اند و ایمپلنت هایی که حاوی ژل سیلیکون هستند. روکش اصلی ایمپلنت ها در هر دو حالت یک پوسته سیلیکونی است. بهتر است بدانید که ایمپلنت های سیلیکونی امروزه رایج ترین نوع ایمپلنت برای بزرگ کردن اندازه سینه ها هستند. مشورت با پزشک درباره روش های جراحی، مزیت ها و معایب انواع پروتز می تواند برای بیمار بسیار مفید واقع شود.

 

در چه مواردی جراحی لیفت سینه از سوی پزشک توصیه می شود؟

این جراحی توسط جراح زیبایی سینه در مواردی که شرایط آن را در اختیار داشته باشید توصیه می شود، جراح به دقت و ملاحظه معاینات لازم را انجام می دهد و البته با توجه به شرایط شما تصمیم گیری لازم و قطعی را می گیرد. در جلسه مشاوره ای که با جراح سینه دارید صداقت اولین و مهم ترین مساله است باید مشاوره ای صادقانه دریافت کنید و تمامی موارد را منطقی و واقع بینانه در نظر بگیرید. اگر نوک سینه ها پایین باشد، و یا اینکه سینه های شما دچار اختلال در موقعیت باشد ، فرم افتاده و کشیدگی احساس شود ، کاندید مناسبی برای جراحی لیفت سینه خواهید بود. در برخی از موارد جراح به شما توصیه می کند که عمل پروتز سینه را نیز انجام دهید و در برخی موارد ممکن است که نیاز به انجام جراحی ماموپلاستی داشته باشید . اما به طور کلی افراد مناسب برای جراحی لیفت سینه کسانی هستند که شرایط زیر را داشته باشند :

زمانی که:

نوک سینه ها به سمت پایین باشد

پوزیشن قرارگیری سینه ها یکی نباشد

سینه فرم آویزانی پیدا کرده باشد

کشیدگی در پوست سینه مشاهده شود

 

مزایای لیفت سینه

مهم‌ترین مزیت لیفت سینه‌ها زیبا شدن فرم سینه و جوان‌تر شدن بافت آن است. این موضوعی است که باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و شما را جذاب‌تر از پیش می‌کند. با استفاده از لیفت سینه می‌توان عوارض ایجاد شده در اثر بارداری، شیردهی یا کاهش وزن شدید را جبران کرد. عوارضی که معمولا باعث شل شدگی و افتادگی سینه‌ها شده و آن‌ها را بدفرم و بد شکل می‌کنند. علاوه بر زیباسازی بافت و فرم سینه با این روش می‌توان چین و چروک‌های پوست سینه را نیز برطرف کرد. بنابراین ظاهر سینه‌های شما نیز جوان و زیبا خواهد شد.

 

معایب و عوارض

درصورتی‌که لیفت سینه توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، خطر یا عارضه‌ای نخواهد داشت. عوارض معمولی لیفت سینه بدون جراحی یا با جراحی، تورم، درد، قرمزی و التهاب در سینه‌ها است. این عوارض معمولا پس از مدتی کوتاه برطرف می‌شوند و خطری برای شما نخواهند داشت. همچنین اثرات داروهای بیهوشی و بی‌حسی نیز تا مدتی با شما باقی خواهد ماند. این عوارض موقتی هستند و پس از مدتی کوتاه به طور کامل برطرف خواهند شد. درصورتی‌که عوارض گفته شده کمی طولانی‌تر شوند، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

 

توصیه های قبل از لیفت سینه

حتما در جلسات مشاوره پیش از عمل شرکت کنید. در این جلسات می‌توانید انتظارات خود را به طور کامل برای پزشک شرح دهید و به کمک او دیدی واقع‌بینانه نسبت به عمل پیدا کنید. همچنین پزشک به طور کامل شما را معاینه می‌کند تا بهترین روش را برای لیفت سینه انتخاب کند.

درصورتی‌که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.

هرگز در دوران بارداری یا شیردهی برای لیفت سینه‌ها اقدام نکنید. چراکه در این دوران فرم سینه‌ها تغییر کرده و اثرات لیفت سینه به طور کامل از بین می‌رود.

درصورتی‌که قبلا لیفت سینه انجام داده‌اید یا جراحی خاصی داشته‌اید، حتما به پزشک خود بگویید.

حداقل از دو هفته قبل از لیفت مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید.

حداقل از دو هفته قبل از لیفت سینه از مصرف مواد غذایی یا داورهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید.

حتما قبل از لیفت سینه ماموگرافی و دیگر آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید. با این کار سلامت شما به طور کامل بررسی شده و پزشک روش مناسب‌تری را برای لیفت سینه انتخاب می‌کند.

 

اقدامات لازم بعد از لیفت سینه

تا ۲ روز بعد از لیفت سینه حمام نکنید .

در هنگام خواب سر و قسمت بالاتنه را در موقعیتی بالاتر از سایر بدن قرار دهید تا فشاری به محل جراحی سینه نیاورد.

بعد از ۲ روز از برداشتن ابزار تخلیه خون و مایعات به بدن ( در صورت وصل بودن به بدن بیمار) می توانید حمام کنید.

در زمان استحمام حتما از یک نفر برای این کار کمک بگیرید .

تا یک ماه الی ۶ هفته از استخر و وان استفاده نکنید.

هر روز محل جراحی را بررسی کرده و در صورت وجود عفونت آن را با دستمال بهداشتی اثرات آن را از بین ببرید.

استفاده از سوتین طبی در هر روز به مدت ۶ هفته و عدم استفاده از سوتین هایی که دارای سیم یا فنر می باشند.

از آفتاب گرفتن و قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت یکسال جلوگیری کنید .

محل زخم های جراحی را دستکاری نکرده و بگذارید خشک بماند ولی نرم کردن اطراف محل زخم در سینه مشکلی ندارد.

استفاده از سوتین ورزشی در بعد از گذشت ۲ هفته با نظر پزشک بلامانع می باشد.

باید توجه داشت که برخلاف تصور مردم عمل لیفت سینه برای بزرگ کردن سایز سینه نمی باشد بلکه می توان موقعیت سینه را با لیفت سینه تغییر داد. این جراحی را میتوان با عمل پروتز سینه انجام داد . افرادی که دارای سینه های شل و افتاده بوده و سایز سینه های آنها کوچک می باشد می توانند لیفت و پروتز سینه را به طور همزمان انجام دهند. افرادی برای این جراحی اقدام می کنند که بعد از زایمان و شیردهی دارای افتادگی سینه شده اند. زنان در حالت طبیعی با افزایش سن نیز دچار افتادگی پوست بدن از جمله سینه می شوند.

 

دوره نقاهت بعد از لیفت سینه

لیفت سینه که به عنوان ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که برای بازگرداندن سینه  جوان‌تر، کانتور سینه‌های پرتر، تقارن، و نمای زیباتر نوک پستان و آرئول انجام می‌شود. این یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است که هر ساله انجام می شود و می تواند به زنان کمک کند تا احساس بهتری نسبت به سینه های خود داشته باشند که تحت تأثیر منفی سن، بارداری و شیردهی و کاهش یا افزایش وزن قابل توجه قرار گرفته است. اگر خودتان به جراحی سینه فکر می کنید و می خواهید در مورد روند بهبودی بدانید، این مقاله به شما کمک می کند تا با توقعات صادقانه و نکاتی برای ارتقای بهبودی آرام، راهنمایی کنید.

۲-۳ روز پس از جراحی

این احتمالاً سخت ترین روزهای بهبودی شما خواهد بود زیرا درد پس از جراحی و عوارض جانبی احتمالی ناشی از بیهوشی مانند حالت تهوع و سردرد را تجربه می کنید. درد شما را می توان با داروهای تجویزی یا بدون نسخه کنترل کرد و حالت تهوع معمولاً خود به خود فروکش می کند. جراح پلاستیک شما معمولاً در چند روز اول لوله‌ها و بانداژها را برمی‌دارد و شما را برای دوش گرفتن تخلیه می‌کند. پس از برداشتن باندها، برای کمک به بهبودی و ارتقای نتایج بهینه، باید از سوتین جراحی و/یا باندهای فشاری استفاده کنید. پس از جراحی لیفت سینه، باید از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید، اما برای خوابیدن از بالش یا تکیه گاه برای دراز کشیدن صاف یا کمی بالا به پشت استفاده کنید.

۱ هفته بعد از جراحی

درد شما پس از جراحی به احتمال زیاد تا یک هفته پس از جراحی کاهش می یابد یا به شدت کاهش می یابد، اما همچنان کبودی و تورم قابل توجهی خواهید داشت. می توانید شروع به انجام کارهای آسان خانگی کنید و حتی به فعالیت های سبک مانند پیاده روی بازگردید. ممکن است هنوز در بالا بردن بازوهای خود درد و ناراحتی داشته باشید و باید از انجام فعالیت های سنگین مانند بلند کردن، هل دادن و خم شدن خودداری کنید. مراقبت از برش برای ارتقای بهبودی سالم و به حداقل رساندن جای زخم بسیار مهم است. دستورالعمل های جراح پلاستیک خود را برای مراقبت از زخم دنبال کنید.

۲ هفته بعد از جراحی

در هفته دوم باید احساس کنید بیشتر شبیه خودتان هستید و راحت تر در حال حرکت و انجام کارهای روزمره خود هستید. برش های شما نزدیک به بهبودی کامل خواهند بود، اما همچنان باید سینه بند جراحی خود را بپوشید. هنوز زمان بازگشت به روال ورزش منظم و کامل خود نرسیده است، اما حرکت روزانه به روند بهبودی شما کمک می کند.

۶ هفته بعد از جراحی

تا پایان شش هفته باید احساس خوبی داشته باشید و نزدیک به پایان بهبودی خود باشید. کبودی و تورم شما اکثراً فروکش می کند و باید از نتایج به دست آمده با جراحی لیفت سینه خود ایده خوبی داشته باشید. در این مرحله ممکن است پزشک از شما بخواهد که به تمرینات معمولی و روال ورزشی خود بازگردید، سعی کنید به وضعیت خواب مورد علاقه خود بازگردید و از سوتین های جدید زیبا استفاده کنید که سینه های تازه بلند شده شما را تقویت می کند.

سایر نکات برای بهبودی سریع تر

  • استفاده از سینه بند ورزشی مناسب طبق نظر پزشک
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • رژیم غذایی سالم
  • استفاده از ماساژ

 

چگونه یک لیفت سینه سالم و سریع داشته باشیم؟

بهترین کاری که می توانید برای بهبودی سریع انجام دهید، پیروی از طرح سفارشی لیفت سینه پس از عمل است. این طرحی است که همه چیزهایی را که برای سالم ماندن بعد از جراحی باید انجام دهید، از جمله نحوه تعویض پانسمان، مدت زمانی که باید سوتین حمایتی بپوشید، و زمان شرکت در قرار ملاقات های بعدی با جراح پلاستیک را مشخص می کند. این موضوع قبل از عمل به طور کامل برای شما توضیح داده می شود، اما اگر سوالی دارید همیشه می توانید پس از عمل با پزشک یا نماینده او تماس بگیرید.

علاوه بر این، این نکات می تواند به شما کمک کند تا در مسیر سریع به سمت بهبودی کامل قرار بگیرید:

قبل از اینکه آماده شوید، به خودتان فشار نیاورید تا به سر کار بازگردید.

در خانه کمک بگیرید، به خصوص اگر بچه های کوچک دارید.

روی یک تکیه گاه یا یک گوه بالش سرمایه گذاری کنید تا بتوانید طوری بخوابید که به سینه شما آسیبی نرسد.

برای کمک به تنفس و گردش خون، حتی از روز بعد از جراحی خود به پیاده روی سبک بپردازید. این بهترین کمک برای کاهش عوارض پس از جراحی است.

لیفت سینه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه – لیفت سینه

دوره نقاهت بعد از لیفت سینه

بعد از هر جراحی نیاز است تا یکسری نکات و مراقبت هایی صورت گرفته تا آسیبی به فرد وارد نشده و بهترین نتیجه برای فرد صورت گیرد. جراحی لیفت سینه هم مانند جراحی های دیگر، مراقبت های خاصی دارد. در این مقاله به نکات مختلف در رابطه با رژیم غذایی، داروهای مصرفی، میزان فعالیت بدنی، دوش گرفتن و حمام، پانسمان و … در دوره نقاهت بعد از لیفت سینه صحبت می کنیم.

 

مصرف دارو بعد از لیفت سینه

تمامی داروهایی که برای فرد تجویز می شوند بسیار مهم بوده و باید سر تایم مصرف گردند. به خاطر داشته باشید که با معده خالی قرص مصرف نکنید. برای رفع درد در صورت نیاز می توان هر ۶ ساعت یک بار استامینوفن ۳۲۵ مصرف نمود. بهتر است که سه روز بعد از جراحی، داروهای مسکن را کنار بگذارید تا عوارض آنها مانند یبوست و تهوع شما را درگیر نکند. در صورت نیاز و با تجویز پزشک باید از داروهای ضد تهوع نیز استفاده گردد.

 

فعالیت بدنی بعد از لیفت سینه

بهتر است که چند روز نخست بعد از جراحی در تخت دراز کشیده و استراحت کنید نهایتاً روی مبل بنشینید. بهتر است برای حمام کردن از یک همراه کمک بگیرید. برای هفته اول تا آنجائیکه می توانید در خانه استراحت کنید و در مواقع اورژانسی از خانه خارج شوید. در صورتی که از آرام بخش استفاده می کنید یا درد دارید، رانندگی نکنید. فعالیت بیش از حد می تواند موجب خونریزی شود پس دقت کنید. آشپزی کردن، نظافت، خرید کردن و در کل فعالیت های ساده ای که قبلاً انجام می دادید، نباید تا بهبود کامل انجام شوند.

 

تعویض پانسمان بعد از لیفت سینه

به مدت ۳۶ ساعت بعد از جراحی، پانسمان را تعویض نکنید. پس از اینکه پزشک اجازه استحمام را داد، به حمام رفته و بعد از آن بر روی محل بخیه، پانسمان قرار دهید. از پانسمان های قهوه ای یا پانسمان های مخصوص جای زخم، خودسرانه استفاده نکنید تا پزشک به شما اجازه دهد.

 

هزینه لیفت سینه

لیفت سینه یکی از عمل‌های زیبایی است و معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. بنابراین همه هزینه لیفت سینه بر عهده شما خواهد بود. معمولا هزینه لیفت سینه با نخ یا دیگر روش‌های بدون جراحی کمتر از جراحی خواهد شد. اما به طور کلی شهر محل زندگی، کلینیک، میزان دستمزد پزشک، شدت افتادگی سینه‌ها، روش مورد استفاده و هزینه تجهیزات مورد استفاده از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های لیفت سینه هستند. علاوه بر آن هزینه آزمایش‌های قبل از لیفت سینه و داروهایی که پس از آن باید مصرف کنید نیز به این موارد اضافه می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت لیفت سینه در کلینیک زعفرانیه تهران با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

 

بهترین محل برای لیفت سینه کجا است ؟

کلینیک زیباییزعفرانیه کلینیک تخصصی پوست و مو در تهران است. در این کلینیک لیفت سینه توسط بهترین پزشکان انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید تا حد زیادی از نتایج این روش مطمئن شوید. علاوه بر این هزینه لیفت سینه در این کلینیک بسیار مناسب بوده و شما می‌توانید با مبلغی مناسب شیرینی جوانی و زیبایی سینه‌ها را بار دیگر تجربه کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران

نتیجه گیری

بازسازی سینه ها را هم می توان در دسته جراحی های زیبایی سینه بررسی کرد و هم در دسته جراحی درمانی شرکت های بیمه این عمل را غیر ضروری و زیبایی می دانند اما با توجه به تاثیر شگرف این عمل بر بنیان خانواده و سلامت روانی فرد می توان آن را یک عمل ضروری و درمانی دانست، عمدتا این برای افرادی مناسب است که بافت سینه خود را به دلایلی از دست داده اند. برای مثال، بیماران مبتلا به سرطان پستان معمولا ناچار به برداشتن تمام یا بخشی از بافت سینه خود خواهند شد. پس از اتمام دوران بیماری، جای خالی بافت سینه می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. در چنین شرایطی افراد می توانند برای بازگرداندن زیبایی اندام و همچنین، به دست آوردن اعتماد به نفس خود، از جراحی زیبایی سینه با هدف بازسازی سینه استفاده کنند.

در جراحی بازسازی سینه ها، پزشک جراح تمامی قسمت های سینه شامل حجم، نوک پستان و آرئول را بازسازی خواهد کرد. همچنین، سینه ها باید از نظر حجم، کانتور، ظاهر و پوست کاملا ترمیم شوند. لازم است بدانید که در جراحی های قبلی شامل لومپکتومی و ماستکتومی ممکن است اعصاب  و غدد و مجاری شیری برداشته شده باشند. در این صورت نباید انتظار داشت که پس از جراحی زیبایی سینه و بازسازی سینه ها، اعصاب و غدد از دست رفته جایگزین شوند.پستان بازسازی شده تنها ظاهری طبیعی دارد و دارای عملکرد و فانکشن نیست

کلینیک زیباییزعفرانیه با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به تمام خدمات زیبایی، تجربیات موفقییت آمیزی در کارنامه ی فعالیت خود ثبت کرده است.

موقعیت مناسب، تنوع تجهیزات، تکنولوژی مدرن و خدمات قابل اطمینان  کلینیکزعفرانیه توانسته است متخصصین پوست و جراحان بسیاری را به خود جلب کرده که در حال حاضر با این مرکز همکاری دارند. امکان دسترسی و مشاوره با این متخصصین و اساتید برجسته پوست کشور این امکان را فراهم می سازد تا صحیح ترین روش های درمانی در این مرکز انجام شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

لیفت سینه لنگر (t معکوس)

روش های جراحی و لیفت سینه

هزینه ، مراحل و روش های لیفت سینه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017145

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 19 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/cliniczafaraniyeh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://cliniczafaranieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://cliniczafaranieh.ir/6zvy

لینک آپارات: https://aparat.com/v/rLzmV

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/jHqOR6TD

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک: https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب:

تلگرام:  https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بهترین جراح پروتز سینه در تهران
بهترین پماد برای درمان پسوریازیس
آیا کرم کوچک کننده بینی واقعیت دارد؟
انواع هایلایت مو
تزریق آبرسانی به لب
دستگاه پاک سازی پوست

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران زعفرانیه
  • 09120043630-02191017145
  • info@ciniczafaranieh.ir