هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت | هزینه و مزایا

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت | هزینه و مزایا

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت | هزینه و مزایا

چه بخواهیم و چه نخواهیم افزایش سن و پیری در انتظار ما است و این یک اتفاق بسیار طبیعی می باشد. بر اثر این اتفاق چین و چروک ها روی پوست تشکیل می‌شوند و به مرور زمان پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد دانشمندان هنوز نتوانسته اند که اکسیر جوانی را به یابند. اما پیشرفته هر روز راه های بیشتری را برای جوانسازی پوست پیش روی ما می‌گذارد یکی از روشهای جوانسازی هایفوتراپی می باشد که در این مقاله قصد داریم آن را بررسی نماییم. کلینیک زعفرانیه تهران یکی از مراکز زیبایی معتبر در کشور است است که هایفوتراپی را به صورت کاملا ایمن و کارآمد انجام می دهد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران

هایفوتراپی چیست؟

High-Intensity Focused Ultrasound یا همان HIFUبه معنای “امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است”. این روش یکی از راه های جدید برای جوانسازی پوست لیفتینگ و سفت کردن پوست است این روش کاملاً بدون درد است و جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت می باشد.

امواج فراصوتی که در هایفوتراپی استفاده می شود همان امواجی است که در دستگاه های سونوگرافی استفاده می کنند اما در حال فتوتراپی این امواج تنها به لایه های خاصی از پوست پرتاب می‌شود. این امواج باعث تحریک پوست شده و و کلاژن سازی را به همراه دارد کلاژن ها همان رشته هایی هستند که استحکام بافت پوست را برعهده دارند. بنابراین بعد از هایفوتراپی شاهد پوستی سفت تر و بدون چین و چروک هستیم.

اولین بار در سال ۲۰۰۸ استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار گرفت بعد از آن در سال ۲۰۰۹ سازمان غذا و داروی آمریکا این روش را برای لیفت ابرو تایید کرد. این سازمان در سال ۲۰۱۴ هایفوتراپی را برای از بین بردن چین و چروک و خطوط در ناحیه بین گردن و بالای سینه مورد تایید قرار داد اما به دلیل جدید بودن این روش سازمان غذا و داروی آمریکا آن را برای موارد دیگر تایید نکرده اما تجربه ثابت کرده است که هایفوتراپی هیچ ضرر و آسیبی به شخص زیبا جو نمی زند و بسیار ایمن تر است جراحی می باشد.

آزمایش های گسترده ای برای تایید میزان اثرگذاری هایفوتراپی انجام نشده اما پژوهش های کوچکتر و تجربه ثابت کرده است که این روش یک راه ایمن و موثر برای لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک ها می باشد.

تمام اشخاصی که این روش را امتحان کرده‌اند تاثیر مثبت آن را بعد از چند ماه دیده اند ضمن آنکه هیچ گونه عوارضی نداشتنه اند.

هایفوتراپی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران – هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت

برای هایفوتراپی صورت با استفاده از دستگاه هایفو امواج فراصوت را به لایه زیرین پوست می تابانند. این امواج حرارت را بالا برده و در نتیجه دمای این لایه افزایش می یابد زمانی که دمای سلول های بافت پوست بالا میرود این سلول ها دچار آسیب شده که این مورد به نظر برخلاف اهداف هایفوتراپی برای جوانسازی و افزایش کیفیت پوست صورت می باشد. اما نگران نباشید این آسیب ها بدون ضرر بوده و تنها باعث افزایش پروتئین کلاژن می‌شوند در بالا گفتیم که کلاژن ها وظیفه لیفت پوست و حفظ ساختمان بافت پوستی را دارند و هر چه میزان آن ها بیشتر باشد پوستی سفت تر و جوان تر خواهیم داشت.

ممکن است این نگرانی برای شما وجود داشته باشد که امواج فراصوت موجب آسیب به ماهیچه ها و اعصاب سلول های پوست شود اما این گونه نیست. این امواج فقط روی لایه خاصی از پوست تابیده می شوند و لایه های بالایی و زیرین آن آن مورد اصابت امواج قرار نمی گیرند.

هایفوتراپی مناسب چه افرادی است؟

این روش دارای محدودیت سنی می باشد و تنها افراد بین 30 تا ۷۵ سال که پوست آنها دچار افتادگی و چین و چروک شده است مناسب می باشد. این روش به جهت کاهش سرعت پیری انجام می پذیرد بنابراین انتظار داریم که در افراد جوان نتایج بهتر و مشهود تر باشد افراد بدبین ۲۵ تا 30 سال  می توانند برای جلوگیری از روند پیری از این روش استفاده نمایند.

افرادی که بر اثر آفتاب و یا اشعه فرابنفش پوستشان دچار شل شدگی شده است نیز می توانند برای انجام هایفوتراپی اقدام کنند.

ما این روش را به افراد مسن که دارای چین و چروک های شدید و افتادگی بیش از حد در ناحیه گردن هست توصیه نمی کنی زیرا این روش می توانند. این مشکلات را رفع کند و نیاز به جراحی می باشد. همچنین این روش برای افرادی که در ناحیه مورد نظر دارای جوش ، آکنه کیستی ، عفونت ، زخم و ایمپلنت فلزی می باشند به هیچ عنوان مناسب و کاربردی نیست.

هایفوتراپی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران – هایفوتراپی

کاربردها

همان طور که گفته شد از هایفو در سال ۲۰۰۸ شروع به استفاده کردند از آن زمان تا کنون این روش یکی از روش‌های پرطرفدار بوده که استفاده از آن به سرعت رو به افزایش است میزان استفاده و انتخاب هایفوتراپی در پنج سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

مزایای این روش را در زیر برای شما آورده ایم.

  • از بین برنده چین و چروک در پوست
  • لیفت پوست و کاهش افتادگی و شل شدگی در ناحیه غبغب و یا گردن
  • بالا بردن ابروها گونه و پلک
  • نمایان کردن خط چانه و فک
  • صاف کردن پوست و در نتیجه درخشان تر شدن آن
  • بهبود طرح لبخند
  • قابل پیاده سازی برای همه انواع پوست با تمامی رنگ ها

مزایای هایفوتراپی

  • نهایتاً 3 جلسه برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز دارید.
  • با توجه به آسان بودن و ایمن بودن آن ماندگاری بالایی دارد و تا دو سال سال نتایج آن باقی می ماند.
  • طول هر جلسه کوتاه بوده و سی تا ۹۰ دقیقه به طول می انجامد.
  • دوره نقاهت ندارد و استراحت خاصی بعد از جلسات نیاز نیست.
  • بدون جراحی برش و یا بیهوشی انجام می شود.
  • با هزینه‌ای بسیار کمتر از جراحی میتوان هایفوتراپی را انجام داد.

هایفوتراپی یا لیفت صورت؟

اگر شما هم از بیهوشی و یا عوارض بعد از جراحی هراس دارید هایفوتراپی گزینه بهتری نسبت به جراحی لیفت صورت می باشد. اما به یاد داشته باشید که ماندگاری آن کمتر است و بعد از دو سال نیاز به به تکرار دارد در ادامه دیگر تفاوت های این دو را با هم بررسی می‌کنیم.

میزان تهاجمی بودن

هایفوتراپی برعکس جراحی لیفت صورت یک روش غیر تهاجمی می باشد. چراکه بر روی پوست هیچ برشی ایجاد نشده و تزریقی نیز انجام نمی شود همچنین بدون درد خونریزی و بخیه و پانسمان می توان آن را انجام داد.

هایفوتراپی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران – هایفوتراپی

هزینه و قیمت در کلینیک زعفرانیه تهران

همان طور که در بخش مزایای هایفوتراپی بیان کردیم هزینه آن نسبت به لیفت صورت بسیار پایین‌تر است. اما برای تخمین هزینه باید در جلسه مشاوره شرکت کرده و پزشک بعد از بررسی وضعیت پوست تعداد جلسات درمانی را مشخص می کند. به طور میانگین هزینه هایفوتراپی در حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد که این هزینه در برابر هزینه جراحی لیفت صورت که ممکن است تا ۳۰ میلیون قیمت آن باشد بسیار ارزان تر است. ضمن آن که مانند جراحی لیفت صورت نیازی به مراقبت و داروهای خاصی بعد از آن ندارد.

دوران نقاهت

هیچگونه دوره ریکاوری یا نقاهت برای هایفو تعریف نشده است و بلافاصله بعد از جلسات درمانی  می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید همچنین نیاز به مصرف داروهای خاصی بعد از هایفوتراپی ندارید و همان رفتار قبلی را با پوست خود می توانید ادامه دهید.

اما لیفت صورت یک جراحی همراه با بیهوشی است که ممکن است تا ۴ ساعت زمان ببرد و دوران نقاهت آن نیز ۴ هفته طول می کشد ضمن آنکه عوارض کوتاه مدتی مانند درد سوزش کبودی و تورم را به همراه دارد.

هایفوتراپی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران – هایفوتراپی

عوارض جانبی هایفوتراپی چیست؟

همان طور که می دانید هر گونه درمان زیبایی و تغییر در ظاهر ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد اما عوارض هایفوتراپی بسیار ناچیز و کوتاه مدت بوده و عوارض شدید در موارد بسیار نادر ممکن است پیش بیاید این عوارض تنها شامل قرمزی و یا تورم در ناحیه تحت درمان است.

در مقایسه با جراحی لیفت صورت که خطراتی مانند خونریزی درد کبودی و ایجاد جای زخم دارد هایفوتراپی تقریباً بی خطر است.

اثرات و نتایج

طبق تجربه و پژوهش ها نتایج هایفوتراپی بعد از سه ماه نمایان میشود اما نتایج جراحی لیفت صورت ممکن است تا یک سال بعد خود را نشان ندهد تاثیرات هایفوتراپی بی خطر بوده اما ماندگار نیست و با افزایش سن کلاژن هایی که بر اثر تحریک امواج به وجود آمده بودند دوباره از بین میرود و لازم است دوباره درمان تکرار شود این در حالی است که جراحی لیفت صورت ممکن است تا ۱۲ سال نیز بر روی پوست باقی بماند

پیشنهاد ما این است که اگر اثرات پیری و چین و چروک در پوست صورت شما شدت پایینی دارد جراحی لیفت صورت گزینه بعد از هایفوتراپی می باشد اگر شما ما هر سال هایفوتراپی را تکرار کنی بعد از ۱۲ سال هزینه آن با جراحی لیفت صورت یکی می شود ضمن آنکه عوارض جراحی و بیهوشی را نیز متحمل نشده اید.

نکته مثبت دیگری که در نتایج هایفوتراپی باید به آن اشاره کنیم این است که این روش بر اساس رفتار طبیعی پوست عمل می کند یعنی صرفاً با تولید کلاژن به رفع چین و چروک و سفت شدن پوست کمک میکند و هیچ گونه ژل یا ماده مصنوعی وارد پوست شما نخواهد شد.

هایفوتراپی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران – هایفوتراپی

تجربه هایفوتراپی

گفتیم که این روش کاملاً بدون درد بوده اما برخی افراد اثر آن را مانند سوزن سوزن شدن یا شو که خیلی ضعیفه الکتریکی بیان می کنند اما اگر آستانه تحمل درد در شما پایین است در جلسه مشاوره با پزشک خود مطرح کنید تا در صورت نیاز داروهای مسکن مانند استامینوفن ن یا ژلوفن برای شما تجویز نماید بعد از جلسه هایفوتراپی اگر دچار قرمزی یا تورم شدید جای نگرانی نیست و بعد از چند ساعت تمام این عوارض محو خواهد شد.

معایب و عوارض

تنها عیبی که  می توانیم برای هایفو در نظر بگیریم ماندگاری یک تا دوساله آن است به غیر از این مورد هایفوتراپی هیچ آسیب دیگری بر روی پوست باقی نمی گذارد تنها در طول جلسه درمان امواج فراصوت ممکن است است درد خیلی خفیفی را در این ناحیه ایجاد کند که این موضوع نیز با خوردن داروی مسکن و یا کرم های بی حسی موضعی قابل پیشگیری می باشد.

مراحل انجام کار

  1. قبل از انجام جراحی نیاز به آماده سازی خاصی ندارید فقط باید تمام مواد آرایشی و یا مراقبتی را از روی پوست پاک نمایید.
  2. در طی انجام هایفوتراپی پزشک اعمال زیر را انجام می دهد:
  3. ضدعفونی کردن ناحیه مورد نظر
  4. استفاده از داروی بی حسی موضعی در برخی مواقع
  5. گذاشتن ژل لوبریکانت که همان ژل سونوگرافی است بر روی پوست
  6. قرار دادن دستگاه هایفو بر روی پوست
  7. تنظیم امواج فراصوت با استفاده از مانیتور دستگاه
  8. ارسال امواج به ناحیه مورد نظر

تعداد جلسات هایفوتراپی در کلینیک زعفرانیه تهران

برای تعیین تعداد دقیق جلسات بهتر است در جلسه مشاوره با پزشک خود مشورت کنید اما طبق تجربه ای که پزشکان ما در کلینیک زعفرانیه تهران دارند بهتر است در سال اول شروع درمان سه جلسه هایفوتراپی شرکت کنید و برای تداوم ماندگاری نتایج آن در سال‌های بعد یک یا دو جلسه کلینیک مراجعه نمایید البته تعداد جلسات قابل تغییر بوده و مطابق خواسته شما کمتر یا بیشتر خواهد شد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

  • شب قبل از جلسه هایفوتراپی به خوبی استراحت کنید.
  • تمامی مواد آرایشی و مراقبتی را از روی پوست خود پاک نمایید.
  • حداقل ۲۰ دقیقه قبل از شروع جلسه درمان در کلینیک حضور داشته باشید.
  • از خوردن داروها فشار خون و یا نوشیدن الکل جداً خودداری فرمایید.
  • در صورتی که در دو هفته اخیر تزریق بوتاکس یا ژل انجام داده اید این موضوع را با پزشک خود درمیان گذاشته و بهتر است مدتی را صبر کنید.
  • قبل از جلسه هایفوتراپی لیزر انجام ندهید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

  • بعد از هایفوتراپی در معرض نور خورشید قرار نگیرید و یا در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • همچنین این سرمای شدید نیز ممکن است آسیب رسان باشد.
  • کبودی و ورم جزء عوارض کوتاه مدت هایفو می‌باشد و نیازی به مصرف دارو و یا کرم خاصی نیست.
  • از لمس ناحیه مورد نظر خودداری فرمایید.
  • بهتر است تا ۲۴ ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی – هزینه و توصیه ها

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی – هزینه و توصیه ها

آشنایی با انواع روش های لیفت بینی بدون جراحی | ژل و نخ

نتیجه گیری

هایفوتراپی یکی از روشهای پرطرفدار برای لیفت صورت در سال های اخیر شناخته شده است با استفاده از این روش و با هزینه کم سخت تر از جراحی لیفت صورت  می توانید به جوان سازی پوست خود کمک کنید ضمناً این روش عوارض پایداری نداشته و ایمنی بالایی دارد. همچنین بعد از انجام آن نیاز به استراحت ندارید و می توانید کارهای روزانه خود را از سر بگیرید.

انتخاب کلینیک مناسب

انتخاب کلینیک زعفرانیه تهران یکی از موارد مهم در کاهش خطرات هایفوتراپی و انجام ایمن آن است چراکه در صورت انجام آن توسط متخصصان با تجربه عوارض جانبی کاهش و ماندگاری آن افزایش می یابد پست همین امروز برای دریافت نوبت جلسه مشاوره با شماره های ما تماس بگیرید کارشناسان ما آماده ارائه هرگونه راهنمایی به شما همراهان عزیز می باشند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017145

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 19 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/cliniczafaraniyeh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی زعفرانیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://cliniczafaranieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://cliniczafaranieh.ir/yqxj

لینک آپارات: https://aparat.com/v/XEWyT

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/V5T1fce4

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org/wiki/Cliniczafaranieh

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/CZafaranieh/status/1487296643984732160?s=20&t=nVKUJBE8Wer5zmblv6A-Aw

لینک یوتیوب: https://youtu.be/jAdsS54dK88

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

انواع هایلایت مو
تزریق آبرسانی به لب
دستگاه پاک سازی پوست
ماندگاری تزریق کلاژن
هزینه لیفت سینه با لیزر
تزریق فیلر لب طبیعی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران زعفرانیه
  • 09120043630-02191017145
  • info@ciniczafaranieh.ir